Biens de consommation
Affichage de 31–45 sur 107 résultatsTrié du plus récent au plus ancien
-
Une évaluation qui tourne mal chez Distribution Laporte
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas fait le récit des débuts d’une jeune détentrice d’un BAA en tant que gestionnaire d’une équipe de ventes.
-
Princess Auto
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This two-part case looks at flowcasting at Princess Auto, going beyond a simple presentation.
-
Grandeur et misère de la mesure de la performance : les difficultés d’un cadre intermédiaire dans la mise en œuvre d’un nouvel indicateur
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas suit Richard, directeur régional pour le Québec, chez l’enseigne canadienne de vêtements Frippe, dans l’implantation d’un nouvel indicateur de performance.
-
Women in Wine: Can Principles Turn a Profit?
50,00 $CASE STUDY. CEO presents two courses of action to shareholders: focus resources on developing a more innovative marketing strategy or acquire a property to diversify into hospitality and farming ventures.
-
Barbara Queally: A 180˚ Change in Leadership Style
50,00 $CASE STUDY. Her management style had been way too authoritarian. She wondered how she could become a more open, authentic leader – and, indeed, if it was possible to make this change.
-
Maison Orphée: Reinventing a Business Model after a Family Succession
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case describes the family succession at Maison Orphée.
-
Molson’s Quest for Principles and Good Governance
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case looks at the vagaries of Molson’s corporate governance during the period from 1995 to 2003, which led to a declaration of the Molson Family Principles and a review of the board of directors’ effectiveness initiated by Eric Molson, its chair.
-
Juggling Shareholders’ Expectations: The Molson-Coors Merger
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. The case explains how Eric Molson and other stakeholders managed to convince Molson shareholders to approve a merger of equals with Coors.
-
Navigating Boardroom Politics at Molson
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case covers the discussions and events that took place in 2004 at the family, board, and executive levels at Molson Inc.
-
La quête de principes et d’une saine gouvernance chez Molson
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas porte sur les aléas de la gouvernance de la société Molson au cours de la période 1995-2003, qui mène à une déclaration des Principes de la famille Molson et à un examen de l’efficacité du conseil d’administration (CA) initié par Eric Molson qui en est le président.
-
Chairman of the Board Eric Molson and Corporate Strategy: Letting CEOs Do Their Jobs … or Not
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. The case lays the groundwork for a discussion of strategy and corporate governance in the context of a large family-controlled business.
-
The International Expansion of Tim Hortons
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case describes Tim Horton’s international expansion.
-
Maison Orphée : réinvention du modèle d’affaires après la succession familiale
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas décrit la succession familiale chez Maison Orphée.
-
Teaology: Innovative Skin Care Infuses Canadian Market
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case presents the initial difficulties encountered by Teaology, an Italian skincare products manufacturer seeking to penetrate the Canadian market.
Affichage de 31–45 sur 107 résultatsTrié du plus récent au plus ancien