Biens de consommation
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Marou: Producing High-End Chocolate from Bean to Bar in Vietnam
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. The case is intended for undergraduate students in management and can be used as an introduction to management, strategy, or entrepreneurship.
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La recherche d’un modèle de distribution pour l’épicerie en ligne : l’expérience du Québec
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas porte sur une description des modèles proposés par les divers détaillants de l’alimentation au Canada et, plus particulièrement, dans la province de Québec.
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Zone de turbulence : les relations de travail chez Brault & Martineau
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Confronté à un environnement d’affaires en transformation, Brault & Martineau a pris la décision de modifier ses façons de faire, notamment en termes de commerce en ligne, ce qui a causé beaucoup de mécontentement chez les employés de ses succursales, particulièrement les conseillers-vendeurs.
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Acheter, conserver ou vendre les actions du Groupe Vision New Look : une analyse financière longitudinale
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. À travers l’analyse financière longitudinale du Groupe Vision New Look, ce cas nous transporte au cœur d’une industrie en changement.
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NorthMammott inc. : le processus budgétaire
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. « NorthMammott inc. » est un cas fictif de type décisionnel portant sur une des problématiques-clés de la comptabilité de gestion : le processus budgétaire.
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Offshoring: Where Should KindyBis Make Its Socks?
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case presents a fictitious firm, KindyBis, which must decide whether or not to engage in offshoring, and if so, how.
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Hansa Pilsener: Remaining Relevant in a Changing Market
50,00 $CASE STUDY. This case was written to provide a basis for discussion and learning about the principles of successful product positioning, and of successful communications in the marketing mix.
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France’s “Horsegate” Scandal: Marketing Communications Addressing the Aftermath of a Food Fraud/Product Recall
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case describes a major food fraud scandal that resulted in a much-publicized product recall.
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Anheuser-Busch InBev and SABMiller: Would Strategic Benefits Come Easily with “Newco”?
50,00 $CASE STUDY. On 11 November 2015, Carlos Brito, chief executive of global leading beer brewer Anheuser-Busch InBev (AB InBev), presented his final offer of US$105.5 billion (£69.8 or £44 pounds per share), to acquire its rival, SABMiller, which the company accepted.
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Beauty Factory: Planning a Future in a Slow Economy
50,00 $CASE STUDY. Le-Sel Research, a family-owned, South African manufacturer of beauty products, launched Beauty Factory in 2011, after seeing a gap for affordable, high-quality beauty products.
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The Washing Powder Wars: Ariel versus Omo
50,00 $CASE STUDY. On 12 November 2014, Omo, Unilever South Africa’s premium washing powder brand, was facing the biggest challenge yet to its 50-year dominance of the South African washing powder market.
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Tia’s Muesli: Small Dog in the Big Dogs’ Lair
50,00 $CASE STUDY. In April 2011, Hani Niayesh, owner and managing director of breakfast cereal manufacturer, Tia’s Muesli, received an unexpected phone call from the Pick n Pay Hypermarket Head Office.
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Fiat Mio: El proyecto que acogió la innovación abierta, la participación colectiva y el uso de licencias Creative Commons en la industria del automóvil
8,00 $ – 50,00 $CASO. Este estudio de caso describe como Fiat Brasil desarrolló una plataforma colaborativa que combina participación colectiva, innovación abierta y creative commons, con el fin de desarrollar el « coche experimental futurista » llamado Fiat Mio.
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