Personal use
Showing 511–525 of 1566 results
-
Phodiclinics’ Acquisition of New Protector: Increasing Concentration?
50,00 $CASE STUDY. On 31 October 2006, executives at the Council for Medical Schemes (CMS) and private hospital group Netcare were eager to hear the Competition Tribunal’s decision regarding the acquisition of the New Protector Group hospitals by Phodiclinics (Pty) Ltd (a division of the Medi-Clinic Group) and DHJ Defty.
-
Game: Competing in Africa’s Playing Fields
50,00 $CASE STUDY. In 2007, Jan Potgieter, chief executive of Massdiscounters (a division of Massmart), had steered Game, one of its general merchandise discounters, into investing far more vigorously in Africa.
-
First National Bank: Developing a Culture of Innovation
50,00 $CASE STUDY. It was mid-September 2010. All 50 finalists in the annual First National Bank (FNB) Innovators Campaign were about to present their ideas to the judges.
-
Money Cash Flow Inc.: HR Analytics Applied to Employee Retention and Well-Being Issues
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This two-part analytical case illustrates the situation of Money Cash Flow Inc., a fast-growing Canadian insurance company, where the human resources management at its Montreal call centre has gradually become a major concern.
-
AngloGold: Winning Hearts and Minds
50,00 $CASE STUDY. Having met in London with Sir Sam Jonah, chief executive of Ashanti, in September 2002, Bobby Godsell, chief executive of AngloGold, announced on 16 April 2003 that discussions with Ashanti regarding a proposed merger had commenced.
-
Anglogold: Choosing a Merger Target
50,00 $CASE STUDY. In February 2002, Johannesburg-based AngloGold Ltd lost its position as No1 gold producer to America’s Newmont Gold Corporation when Newmont outbid AngloGold in a merger deal with Australia’s largest gold company, Normandy Mining Ltd.
-
Pretty Lights and BitTorrent Bundles
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. The case serves as a springboard for exploring issues related to the monetization of music, copyright, and the marketing of cultural offerings.
-
Air Canada et l’industrie du voyage sur Internet
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas présente et analyse la site WEB de la compagnie Air Canada ainsi que quelques sites concurrents, et ce, dans le contexte actuel des changements que subit l’industrie du voyage avec la venue d’Internet.
-
Plus d’un défi attend ce nouveau chef des ventes
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Plus d’un défi attend ce nouveau chef des ventes : évaluer les représentants des deux entreprises, sélectionner les meilleurs, créer une seule équipe de vente attachée à une même culture d’entreprise.
-
La diffusion de la technologie D-BOX
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas propose une application des principes de marketing en introduction de nouveaux produits avec une emphase sur les barrières et les éléments facilitants à l’adoption ainsi que sur le concept d’externalités de réseau.
-
I-Glou ltée
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas expose des situations fictives conçues et agencées pour permettre l’étude du concept de la séparation des fonctions dans le cadre d’une approche déductive.
-
Cognicase inc. : l’acquisition de Ezenet
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas décrit la première acquisition par Cognicase d’une entreprise ouverte, la société Ezenet Corp., en septembre 2001.
-
Lafuma
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas Lafuma a pour objectif d’initier les étudiants à l’analyse des états financiers d’une société ouverte publiant ses comptes en normes IFRS.
Showing 511–525 of 1566 results