service à la clientèle
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Flowers4U.co.za: Satisfaction Infraction
50,00 $CASE STUDY. The client was still not satisfied with a solution Quinn had proposed the day before to make up for unmet expectations regarding flowers delivered on Valentines’ Day. He wondered how best to respond.
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The Laudare School: The Quest for Excellence in the Inner-City
50,00 $CASE STUDY. In early January 2013, Adrian Miller, principal of the Laudare School, situated close to the inner-city in the lower-income suburb of Belmont in Johannesburg, was reading through the results of a recent customer satisfaction survey.
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Skoobs: A Bookshop Experience with a Difference
50,00 $CASE STUDY. When Marisa Torrani took a brief moment to relax in one of the elegant armchairs in her book emporium, Skoobs Theatre of Books, she drank in the scene with satisfaction.
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Montecasino: A Bluprint for Success
50,00 $CASE STUDY. In May 2012, Rob Collins, MD of Tsogo Sun Gaming, one of the major players in the South African casino industry, reflected on the success of its star performer, Montecasino.
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Le Jardin de la Seigneurie
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Un marché d’alimentation spécialisé connaît des pénuries quotidiennes de fruits et légumes dont se plaignent les gérants des trois succursales.
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Fairway Hotel: Customer Lifetime Value through a Loyalty Programme?
50,00 $CASE STUDY. In July 2015, Stefanie Pietzsch, guest relations and marketing manager of The Fairway Hotel, Spa & Golf Resort, a Johannesburg-based luxury city resort owned by property developer Guvon Investments, considered introducing a loyalty programme to reward her loyal guests.
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Tashas Franchising: Will Service Stand in the Way of Success?
50,00 $CASE STUDY. It was a Saturday morning in April 2009 at Tashas at Atholl Square: the first Tashas that Natasha Sideris had opened, and her flagship store.
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Gérer les stocks du service à la clientèle chez Value Air
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas décrit les difficultés à offrir un bon service à la clientèle à la suite d’une mauvaise communication entre un acheteur et un gestionnaire des stocks.
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Louis XIV Is in the Building
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. Isabelle dreamed up an advertising campaign in which she and her team would demonstrate that these values are core to their client service. The question now is how to create a brand image that spotlights this value.
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Louis XIV est en ville
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Comment se démarquer? Isabelle Gagnon, vice-présidente et associée, a sa petite idée : miser sur les relations interpersonnelles. Comment créer une image de marque qui met cette valeur à l’avant-scène?
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Réaliser des apprentissages en formation, c’est bien! Les transférer dans l’action, c’est mieux…
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas est présenté comme l’histoire en parallèle du retour au travail de deux employés ayant suivi exactement la même activité de formation au service à la clientèle, mais ayant eu des trajectoires professionnelles pour le moins contrastées dans les semaines et les mois qui ont suivi la formation.
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The RECS Project
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. The project was aimed at completely restructuring its customer service department as well as the marketing of its insurance products.
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Le client est roi!
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas porte sur un entretien de suivi du rendement à la suite d’un incident relatif au service à la clientèle.
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Difficile de se conformer au changement
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas relate un changement de philosophie au sein d’une institution bancaire.
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Un CASC (centre d’appels de service à la clientèle) sens dessus dessous…
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Un CASC (centre d’appels de service à la clientèle) d’une entreprise vit des problèmes assez graves suite à la décision de la direction des opérations d’augmenter de 50 % sa productivité en un an.
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