modèle d’affaires
Affichage de 16–30 sur 44 résultats
-
Patreon and Arts Funding
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. The objective of this case is to make students think about the problem of funding artists and thus various possible business models in the arts.
-
VivaColombia: The Challenge of Growing a Low-Cost Airline in Latin America
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. The case describes the emergence and business model of VivaColombia, a low-cost Colombian airline.
-
Patreon et le financement artistique
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas a pour objectif de faire réfléchir les étudiants à la problématique du financement des artistes et, par conséquent, aux différents modèles d’affaires possibles dans le domaine des arts.
-
Du « sur-site » à la formule « SaaS » : la transformation de C3 Solutions
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas décrit l’évolution d’une infrastructure utilisée depuis une vingtaine d’années par un producteur de logiciels pour appuyer le développement, la livraison et l’exploitation de ses applications.
-
Legendary Retail Brands: A Sustainable Business Model?
50,00 $CASE STUDY. With many years of experience as an entrepreneur and businessman, Alan Reeves, chief operating officer (COO) of Legendary Retail Brands (LRB), which was the shareholder and administrator of the Mica, DIY Depot and House of Paint and Décor voluntary buying group (VBG) brands, was continuously thinking about the next step for the group.
-
Business Process Outsourcing and Offshoring: Could Yahluma Compete?
50,00 $CASE STUDY. In January 2009, young entrepreneurs Ayanda Qunu and Thembi Bhayi abandoned their plans to start a fully owned contact centre, Yahluma Solutions Ltd, in Buffalo City in the Eastern Cape, South Africa.
-
Employees as Partners: Is the Time Right at Umsinsi Health Care?
50,00 $CASE STUDY. Ever since she had started Umsinsi Health Care (Pty) Ltd in South Africa in November 2008, Amanda Wilde’s vision had been to place the company, which distributed medical devices, in a trust for all of her employees.
-
From On-Premises Software to Software-as-a-Service: Transforming C3 Solutions
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case describes the evolution of a software development firm’s infrastructure supporting the development, delivery, and operation of applications over two decades.
-
Kabania – ou la recherche du juste équilibre
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas porte sur la croissance de Kabania, une PME en région qui a rapidement fait sa marque dans l’industrie touristique du nord-est de l’Amérique du Nord.
-
Major League Soccer: Past, Present, and Future
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case traces the evolution of the league since its creation and draws a portrait of the business context within which MLS is seeking to make its mark.
-
La Major League Soccer : d’hier à aujourd’hui à demain
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas retrace l’évolution de la ligue à partir de sa fondation, et brosse un portrait du contexte d’affaires au sein duquel la MLS cherche à tirer son épingle du jeu.
-
MONTRÉAL EN LUMIÈRE : un festival qui fait briller la métropole… en hiver!
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas, qui est descriptif, traite des enjeux inhérents à une organisation du secteur de l’événementiel, notamment en termes de ressources et compétences, et des enjeux de gestion afférents.
-
Cinq semaines en entrepreneuriat
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas porte sur la création d’une jeune pousse montréalaise, rendue opérationnelle en cinq semaines avec une mise de fonds minime. Le service proposé par Mr Capone est un service de marquage (branding) personnel.
Affichage de 16–30 sur 44 résultats