21 à 30
Affichage de 31–45 sur 334 résultatsTrié du plus récent au plus ancien
-
Women in Wine: Can Principles Turn a Profit?
50,00 $CASE STUDY. CEO presents two courses of action to shareholders: focus resources on developing a more innovative marketing strategy or acquire a property to diversify into hospitality and farming ventures.
-
Another Hotel on Route 62: Room for a Niche?
50,00 $CASE STUDY. Moyo believed that there could be scope for a disruptive hotel model on Cape Route 62, but it was crucial to target the right audience.
-
Barbara Queally: A 180˚ Change in Leadership Style
50,00 $CASE STUDY. Her management style had been way too authoritarian. She wondered how she could become a more open, authentic leader – and, indeed, if it was possible to make this change.
-
The South African National Minimum Wage Conundrum: Equality vs Growth?
50,00 $CASE STUDY. The South African government saw the national minimum wage (NMW) as a positive intervention that would address income inequality in the country and help to overcome poverty.
-
La transformation d’Investissement Québec : un défi pour les ressources humaines
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas présente les défis pour les ressources humaines (RH) générés par la réforme de la société d’État Investissement Québec (IQ) annoncée par le ministre de l’Économie et de l’Innovation du Québec en juin 2019.
-
Fender vs Gibson
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas en trois parties relate l’histoire de Fender et de Gibson, deux fleurons de l’industrie de la guitare moderne.
-
An EPIC Pricing Challenge
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case recounts a real-life situation in 2020 when EPIC (a not-for-profit organization) decided to replace its usual in-person conference with a virtual conference in response to the COVID-19 pandemic.
-
East Meets West in the LPGA
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. Despite major achievements due largely to the internationalization process launched in the late 1990s that had helped transform the LPGA from a U.S.-based to an international tour, in 2019, the LPGA faced important challenges.
-
La construction du Centre hospitalier de l’Université de Montréal (CHUM) : intérêt public, calculs politiques et rivalités personnelles
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas relate les multiples rebondissements liés à la décision de doter l’Université de Montréal de son propre centre hospitalier.
-
The International Expansion of Tim Hortons
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case describes Tim Horton’s international expansion.
-
Maison Orphée : réinvention du modèle d’affaires après la succession familiale
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas décrit la succession familiale chez Maison Orphée.
-
La Ligue nationale de hockey (LNH)
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas brosse un large portrait de la situation de la Ligue nationale de hockey (LNH), le circuit de hockey professionnel le plus prestigieux au monde.
Affichage de 31–45 sur 334 résultatsTrié du plus récent au plus ancien