11 à 20
Affichage de 226–240 sur 636 résultatsTrié du plus récent au plus ancien
-
Beauty Factory: Planning a Future in a Slow Economy
50,00 $CASE STUDY. Le-Sel Research, a family-owned, South African manufacturer of beauty products, launched Beauty Factory in 2011, after seeing a gap for affordable, high-quality beauty products.
-
The Washing Powder Wars: Ariel versus Omo
50,00 $CASE STUDY. On 12 November 2014, Omo, Unilever South Africa’s premium washing powder brand, was facing the biggest challenge yet to its 50-year dominance of the South African washing powder market.
-
Dimension Data in Africa: Making BEE Work
50,00 $CASE STUDY. In September 2012, IT firm Dimension Data paid out R1.26 billion to the various participants in a broad-based black economic empowerment (BBBEE) deal that the company had signed eight years earlier.
-
Calum McCracken and NGN Telecoms: The Power of Perseverance
50,00 $CASE STUDY. In September 2014, Calum McCracken, chief executive officer (CEO) of Next Generation Network Telecommunications (Pty) Ltd (NGN Telecoms), met with his partners to discuss the company’s Kenyan dilemma.
-
The Sebata Group: Doing Business the African Way
50,00 $CASE STUDY. Matome Modipa, executive chairman and founder of the Sebata Group of technical engineering and management consultants, enjoyed coming to work.
-
Tia’s Muesli: Small Dog in the Big Dogs’ Lair
50,00 $CASE STUDY. In April 2011, Hani Niayesh, owner and managing director of breakfast cereal manufacturer, Tia’s Muesli, received an unexpected phone call from the Pick n Pay Hypermarket Head Office.
-
Business Process Outsourcing and Offshoring: Could Yahluma Compete?
50,00 $CASE STUDY. In January 2009, young entrepreneurs Ayanda Qunu and Thembi Bhayi abandoned their plans to start a fully owned contact centre, Yahluma Solutions Ltd, in Buffalo City in the Eastern Cape, South Africa.
-
Regulate or Motivate? A Salt Reduction Strategy for Processed Food in South Africa
50,00 $CASE STUDY. Six months had passed since the South African government had gazetted draft regulations on salt content in food.
-
La ville de Saint-Hyacinthe : l’achat du tracteur-chargeur
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le directeur des approvisionnements doit recommander un fournisseur pour l’achat d’un tracteur-chargeur.
-
Sylvie Nadeau, Tourisme – Conseil
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas montre le cheminement ainsi que les tâtonnements d’une travailleuse autonome qui veut arriver à reconstituer une activité d’affaires.
-
La Société Moderne
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas cite la position d’un dirigeant québécois qui veut passer d’un mode de gestion traditionnelle à un mode de gestion renouvelée.
-
Le parc naturel de Mantadia : Investir à Madagascar dans une perspective de développement durable
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Deux investisseurs canadiens souhaitent s’associer avec un résident de Madagascar afin d’acheter un parc naturel pour développer des activités écotouristiques.
-
Oticon
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. La nouvelle structure organisationnelle soutenue par des technologies de pointe a permis à la firme de redevenir profitable.
-
Ordinatel enr.
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Cas discutant de la comptabilisation des opérations d’une entreprise commerciale, à propriétaire unique.
-
O. Paradis, président de la Chambre
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas porte sur le rôle d’un président de chambre de commerce et d’industrie au Québec, à l’occasion de la présentation d’un mémoire devant la Commission parlementaire sur l’économie.
Affichage de 226–240 sur 636 résultatsTrié du plus récent au plus ancien