stratégie de croissance
Affichage de 16–25 sur 25 résultats
-
Cipla Global Ltd.: Generics versus Drug Discovery
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. Thanks to India’s process patent regime (1970–2005), Dr. Yusuf Hamied, the company’s chairman, managed to catapult the company to its position as a leading generics manufacturer.
-
Produits Forestiers Turpin and Spin-offs: An Integrated Business Model
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case looks at the experience of Germain Turpin, who created his company, Produits Forestiers Turpin (PFT), with the support of his ex-employer, Les Industries James Maclaren, and who now offers assistance to other employees who want to start their own business.
-
Produits Forestiers Turpin et l’essaimage : un modèle d’affaires intégré
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas présente l’expérience de Germain Turpin qui a créé son entreprise, Produits Forestiers Turpin (PFT), en recevant l’aide de son ex-employeur, Les Industries James Maclaren, et qui soutient à son tour d’autres employés qui veulent se lancer en affaires.
-
Google Inc.’s Acquisition of AdMob
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case describes Google’s decision in November 2009 to purchase mobile advertising start-up AdMob in a cash-and-stock deal valued at $750 million.
-
IPL, or How to Instill an Entrepreneurial Culture through Spin-Off
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case presents the experience of IPL, a company that has developed an extensive network of small firms in its immediate environment by supporting employees who wish to go into business for themselves.
-
IT-Ration’s Quest for Growth: A Market Choice Challenge
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case uses the story of IT-Ration, a small firm based in Montreal, Quebec, Canada, to enable students to conduct an in-depth analysis of the founding manager, the firm, and the industry so as to make a strategic growth decision.
-
Groupe Commerce – ING Groupe Commerce – ING Canada
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas présente d’abord l’histoire de Groupe Commerce jusqu’à son acquisition par ING Groep en 1989.
-
IPL inc. ou comment propager une culture entrepreneuriale dans son milieu!
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas présente l’expérience d’IPL inc., une entreprise qui a construit au fil des décennies un vaste réseau de petites entreprises situées dans son giron en encourageant parfois de manière délibérée ou involontaire ses employés à se lancer en affaires.
-
Quebecor World ou la chute d’un géant
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. À partir du milieu des années 1980, Quebecor World multipliera les acquisitions d’entreprises selon une logique d’internationalisation de ses activités pour devenir, en l’espace de quelques années, un des plus importants imprimeurs commerciaux au monde.
Affichage de 16–25 sur 25 résultats