11 to 20
Showing 256–270 of 636 resultsSorted by latest
-
Foschini Group Ltd: Transforming HR
50,00 $CASE STUDY. Foschini Group’s (FOS) Shani Naidoo was in excellent spirits when she walked out of a two-day group strategy meeting in October 2009.
-
Zest: A Driving Force in Motors
50,00 $CASE STUDY. Johannesburg-based Zest, well respected in the electric motor industry, was the only distributor of WEG motors throughout southern Africa.
-
Game: Competing in Africa’s Playing Fields
50,00 $CASE STUDY. In 2007, Jan Potgieter, chief executive of Massdiscounters (a division of Massmart), had steered Game, one of its general merchandise discounters, into investing far more vigorously in Africa.
-
First National Bank: Developing a Culture of Innovation
50,00 $CASE STUDY. It was mid-September 2010. All 50 finalists in the annual First National Bank (FNB) Innovators Campaign were about to present their ideas to the judges.
-
Ndaba Ntsele: Entrepreneurial Vision
50,00 $CASE STUDY. On 19 May 2010, Ndaba Ntsele – Ernst & Young World Best Entrepreneur (SA, 2007) and CEO of Pamodzi Investment Holdings (PIH), a diversified investment company – was preparing for the launch of Pamodzi Aviation the next day.
-
AngloGold Ashanti Limited: the Integration
50,00 $CASE STUDY. On 20 February 2004, Ghana’s parliament approved the merger between AngloGold and Ashanti Goldfields Company (Ashanti) and, on 26 April 2004 − a year after Bobby Godsell announced that negotiations had commenced − the parties concluded the details of the arrangement.
-
AngloGold: Winning Hearts and Minds
50,00 $CASE STUDY. Having met in London with Sir Sam Jonah, chief executive of Ashanti, in September 2002, Bobby Godsell, chief executive of AngloGold, announced on 16 April 2003 that discussions with Ashanti regarding a proposed merger had commenced.
-
Pretty Lights and BitTorrent Bundles
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. The case serves as a springboard for exploring issues related to the monetization of music, copyright, and the marketing of cultural offerings.
-
Air Canada et l’industrie du voyage sur Internet
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas présente et analyse la site WEB de la compagnie Air Canada ainsi que quelques sites concurrents, et ce, dans le contexte actuel des changements que subit l’industrie du voyage avec la venue d’Internet.
-
Marie-Laure Laborde et UniversaLink : la démocratisation de la téléphonie IP
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Marie-Laure Laborde est une femme d’affaires qui a réussi à propulser son entreprise au rang de leader dans son secteur, soit la téléphonie IP.
-
Gréco inc.
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. M. Thompson, gérant des ventes de Gréco inc. doit négocier prochainement le prix et les autres conditions pour fournir le X22 à l’un de ses principaux clients.
-
Magnum ltée
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. M. Lemieux, acheteur pour Magnum ltée, se demande quelle position il doit adopter lors de la négociation avec Gréco inc.
-
Diane Rousseau et les bienfaits de l’argent
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Un cas de nature analytique et décisionnelle, particulièrement instructif pour l’analyse des enjeux stratégiques concernant la croissance d’une petite entreprise spécialisée dans des produits médicaux et qui cherche à innover dans son secteur d’activité.
-
Les couleurs changent chez L’Oréal Canada
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas invite les étudiants à poser un diagnostic sur la stratégie d’opération de cette unité opérationnelle et de l’organisation du réseau logistique de l’ensemble du groupe.
Showing 256–270 of 636 resultsSorted by latest