International Journal of Case Studies in Management (IJCSM)
Showing 331–345 of 652 results
-
Papiers Gaspésia à Chandler : chronique d’un naufrage annoncé
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas raconte l’un des plus célèbres fiascos des dernières décennies au Québec en matière d’engagement de l’État dans un projet de développement économique.
-
Legal and Profitable? Spotify: The Challenges of an Online Music Service
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. Spotify is an on-demand music streaming service founded in Sweden in 2006, in a music industry in crisis.
-
Légal et rentable? Spotify : les défis d’un service de musique en ligne
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Fondée en Suède en 2006, alors que l’industrie de la musique est en crise, l’entreprise Spotify offre un service en ligne de transmission de musique sur demande (on-demand music streaming service).
-
Absences and Lateness: A Manager’s Headache
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. Maria Villalonga, director of a non-profit organization in Quebec City must outline the measures she intends to take deal with each of the three employees.
-
Live from the Met: Opera in the 21st Century
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This two-part case looks at the issues related to the Metropolitan Opera’s decision to start transmitting its productions in high definition (HD) to movie theatres after the arrival of its new general manager, Peter Gelb, on August 1, 2006.
-
ElektroSecur: General Manager of an SMB at the Age of 29
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. The case looks at Ian Lambert’s first year as the new general manager of ElektroSecur, a Canadian SMB with about 40 employees, specialized in the production and distribution of emergency vehicle technologies.
-
Déployer une nouvelle stratégie pour propulser l’approvisionnement en commun dans le secteur hospitalier
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas retrace les événements et décrit les défis organisationnels entourant le processus de fusion tout en amenant des interrogations sur les développements futurs.
-
La stratégie d’intégration à Radio-Canada : converger tout en restant différents
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Une stratégie d’intégration visant à terme la convergence de structures médiatiques (radio, télévision, Internet) fonctionnant en silos depuis leur création.
-
Realigning Sales Territories at Garrick Oil and Lubricants
8,00 $ – 50,00 $CASE SUDY. This case presents the challenging situation facing Jonathan Wiley, a fresh MBA graduate who has recently been appointed regional sales manager. Wiley has to make a decision regarding the allocation of geographical territories to four territory sales managers.
-
Construction Excalibur ou l’angoisse du jeune loup
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Un jeune ingénieur dans une entreprise québécoise de construction connue et prospère réalise qu’il s’est progressivement placé dans une situation très délicate aux plans légal et éthique.
-
Le Festival de Lanaudière : la musique classique à la belle étoile!
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. La nécessité pour la direction du Festival d’affronter les défis de la gestion festivalière, a fortiori au sein d’un festival de musique classique, à l’heure des réductions des subventions publiques et des changements dans le comportement des consommateurs relativement à leur mode de consommation de la culture, et de la musique en particulier.
-
Taking on the Challenge of IT Management in a Global Business Context: The Alcan Case
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case describes the evolution of IT management at Alcan during the period from 2006-2007.
-
Managing IT Resources in the Context of a Strategic Redeployment: A Hydro-Québec Case Study
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. Faced with the constant pressure from internal customers, who want answers to their problems on increasingly short order, based on the best possible expertise and at the lowest cost, Hydro-Québec’s IT Solutions Department (ITSD) decided to undertake a twofold structural change.
-
Reinventing the Practices of Distance Information Systems Development: CGI and the Hubble Project
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case study delves into the challenges faced by CGI, which has just signed an agreement for a major project involving the development of information systems for a client in Los Angeles.
-
Lladró : una marca de éxito con problemas de imagen y de gestión
8,00 $ – 50,00 $CASO. Lladró es una de las marcas españolas con mayor prestigio y reconocimiento internacional. Se trata de una empresa familiar que a pesar de su éxito no ha escapado a los problemas de este tipo de firmas: la falta de profesionalización de la gestión y la clarificación de la organización en la toma de decisiones.
Showing 331–345 of 652 results