Corporate distribution
Showing 61–75 of 191 resultsSorted by latest
-
iMag: creating a lifestyle and entertainment magazine for iPad
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case describes Johnny Fernandes’ new venture, a digital-based, lifestyle and entertainment magazine for the iPad, called iMag.
-
MONTRÉAL COMPLÈTEMENT CiRQUE : un festival qui voit grand!
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas décisionnel a pour contexte les enjeux du festival Montréal Complètement Cirque (MCC) au printemps 2014 en préparation de l’édition estivale.
-
Air Canada: What to Do with Aeroplan?
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. Having just emerged from bankruptcy protection, Air Canada faces a corporate restructuring. Many of its assets, including its frequent flyer program, Aeroplan, offer ways to raise cash to stabilize its balance sheet and return capital to its shareholders.
-
FC Barcelona: “Més que un club” (english)
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case examines the evolution of this organization against the backdrop of the Spanish and Catalan socio-political context.
-
Internet Consulting Inc.
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. Defining itself initially as a consulting firm that specialized in Internet marketing strategies, IC quickly expanded its service offering to include Internet business strategies as well as website creation services, which brought internal challenges that leaders tried to overcome.
-
John R. Porter and The Musée national des beaux-arts du Québec
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. The 1998 staging of Rodin in Québec won the Musée wide acclaim and drew over 500,000 visitors – striking in a city whose population hovers around that mark. At the same time, in order to fulfill its mission as custodian of Quebec art, the Musée was faced with the challenge of developing strategies to consolidate its financial position.
-
Le FC Barcelone : « Més que un club »
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le récit retrace l’évolution de cette organisation en parallèle avec l’évolution du contexte sociopolitique espagnol et catalan.
-
Mettre le cirque en vitrine… festivalière?
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas sectoriel traite de la création d’un festival circassien et des enjeux inhérents au secteur au Québec, et d’en quoi un festival répondrait (ou non) auxdits enjeux.
-
Hydro-Québec : Le projet de la boucle montérégienne
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Certains propriétaires s’organisent pour former la Coalition des citoyens et citoyennes du Val-St-François. Ils contestent les méthodes d’Hydro-Québec dans l’affaire, et démarrent un recours juridique visant l’arrêt des travaux.
-
Le Centre de bénévolat des Cantons
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Ce cas présente une tentative infructueuse d’introduction à la gestion participative dans un organisme sans but lucratif.
-
La conquête de légitimité du nouveau Centre en art actuel Sporobole
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. La Galerie Horace, un centre d’artistes autogéré, connaît une transformation importante.
-
Search for Legitimacy in the New Centre en art actuel Sporobole
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. The Galerie Horace, an artist-run centre, has undergone a major transformation.
-
Pierre Théberge and the Montreal Museum of Fine Arts
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case recounts the history of the management and internal workings of the Montreal Museum of Fine Arts during the 1980’s.
-
Aménatech inc.
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Une entreprise de consultation dans le domaine de l’aménagement a vécu une forte croissance et a donc dû développer des compétences dans différents aspects de l’environnement.
Showing 61–75 of 191 resultsSorted by latest