2016
Showing 1–15 of 114 results
-
Aider l’enfant anxieux
17,95 $LIVRE NUMÉRIQUE. Basé sur des approches reconnues et l’expérience clinique de son auteure, Aider l’enfant anxieux est à la fois un outil de prévention et d’intervention.
-
FirstRand: Finding its Path into the Indian Market
50,00 $CASE STUDY. In February 2008, eight months after FirstRand Limited sent Stephan Claassen to India to gather insights for a market-entry strategy into that country – the initial preference being to set up as a retail bank – Claassen presented a strategy to the board that focused on setting up as a corporate investment bank in the Africa-India corridor.
-
Pretty Lights and BitTorrent Bundles
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. The case serves as a springboard for exploring issues related to the monetization of music, copyright, and the marketing of cultural offerings.
-
Geneviève Salbaing and the Story of Ballets Jazz Montréal: Dancing to the Rhythm of Time
8,00 $ – 50,00 $CASE STUDY. This case highlights the role of organizational entrepreneur Geneviève Salbaing in the creation, development and internationalization of Les Ballets Jazz de Montréal (BJM).
-
Crise chez De Beers en 1992
8,00 $ – 50,00 $ÉTUDE DE CAS. Le cas décrit trois situations qui représentaient en 1992 une menace pour le modèle d’affaires de type monopole de l’entreprise.
-
L’estime de soi de nos adolescents : guide pratique à l’intention des parents
17,99 $LIVRE NUMÉRIQUE. Grâce aux nombreux questionnaires et exercices que le livre contient, les adolescents et leurs parents peuvent aspirer à une bonne connaissance de soi et une meilleure communication, éléments clés qui permettent de développer une relation basée sur la compréhension, l’écoute, la confiance mutuelle, le respect et la coopération.
Showing 1–15 of 114 results